OmniProcess som leverantör

Vår ambition är att uppnå långvariga affärsrelationer och att du som kund har högsta prioritet är en självklarhet för oss. Kunskap, leveranssäkerhet, hög servicegrad och tillgänglighet är våra nyckelord.

Kundsupport

En av de viktigaste funktionerna inom vårt företag är vår kundsupport som hjälper dig med frågor om leveranstider och beställningar. Kontakta våra säljare och produktspecialister om du har frågor rörande priser eller produkternas funktion.

Försäljningsvillkor

Leveransomkostnad

Våra priser är exklusive moms, exklusive emballage och fritt vårt lager i Solna.
Leverans sker med postens företagspaket eller Schenker.

Lagerförda produkter levereras som regel dagen efter beställning.

OmniProcess förbehåller sig rätten att välja transportör. För kunder som önskar använda egna fraktbolag/avtal tillkommer en hanteringskostnad för arbetet kring dessa leveranser.

För specialleveranser och expressleveranser debiteras de extra kostnader som uppstår.

Betalningsvillkor

Betalningsvillkor är 30 dagar netto efter fakturadatum.

Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta. Dröjsmålsräntan motsvarar den fastställda gällande referensräntan med tillägg av åtta procentenheter, i enlighet med gällande Räntelag (1975:635).

För leverans gäller allmänna leveransvillkor enligt IML2009.

Varan förblir OmniProcess egendom tills full betalning har erhållits. Sedvanlig kreditprövning utförs.

Reklamationer

Synlig skada eller brist ska reklameras vid mottagandet av varorna. Reklamation av felaktig produkt ska göras till OmniProcess inom åtta dagar från ankomstdatum.

Returrätt/återköp

OmniProcess lagervaror kan återköpas till 70 % av varuvärdet efter överenskommelse med din säljare. Villkor för detta är att varan är i oskadat skick och returneras i originalemballage med manual och eventuella certifikat. Observera att märkning eller notering inte får förekomma på vara eller originalförpackning.

Varor som specialanskaffats för kunds räkning och varor som ej ingår i OmniProcess ordinarie sortiment återköpes inte.

OmniProcess tar inget ansvar för varor som returnerats utan förestående överenskommelse med kundsupport. Frakt avseende returrätt/återköp betalas av kunden.

Service

Vi har en välutrustad serviceverkstad i Solna. Teknikerna utbildas fortlöpande hos våra leverantörer. Detta för att upprätthålla vår servicekompetens och för att vi ska vara certifierade för att utföra reparationer och underhåll på våra produkter.

Avisering

Avisera alla serviceärenden innan ni returnerar något till oss.

Detta kan du göra via telefon till Carin Axelsson (08-564 808 65) eller via e-post till service@omniprocess.se. Märk e-posten i ämnesraden med följande: Service ”Ert företagsnamn” samt ”kontakt person”

När vi får veta vad som kommer till oss, så kan vi förvarna service så att planering och utförande av serviceärenden sker snabbt och effektivt.

Rengöring/Anledning/Beskrivning av fel

Om produkten har varit i drift så måste den rengöras innan den returneras till oss.

Fyll i en av nedanstående blanketter och bifoga den med godset. Utan denna kan vi inte ta emot produkten på vår serviceavdelning eller skicka produkten vidare till våra leverantörer. Det är viktigt att ni svarar på båda frågorna som rör rengöring men även att ni gör en kort felbeskrivning.

Blankett för Bronkhorst HIGH-TECH produkter som ska skickas till service
Blankett för övriga produkter som ska skickas till service eller returneras av någon anledning

Frakt och emballage

Produkter som skickas i retur till oss ska skickas väl emballerade med postens Företagspaket eller med bilfrakt till adressen:

OmniProcess AB
Tritonvägen 15, Ingång via Lastkaj A
171 54 Solna

Frakt avseende produkter som sänds in till service betalas av kunden.

Vi reserverar oss rätten att debitera för de extra kostnader som uppstår om anvisningarna ovan inte följs.