Service

Service

Service - ert problem vårt arbete.

Vi vet att våra kunder tycker att service är viktigt - ibland helt avgörande vid val av leverantör. Därför satsar vi mycket på vår service. Med flera erfarna servicetekniker har vi både kapacitet och kompetens att erbjuda er ett brett urval servicetjänster. Våra servicetekniker får kontinuerligt utbildning hos våra leverantörer för att säkerställa kvalitén på vårt arbete. Vi har moderna hjälpmedel och sitter i ändamålsenliga lokaler nära till flygplatser samt riksvägar.

Produkter som skickas till Service

Avisering

Avisera alla serviceärenden innan ni returnerar något till oss. Detta gör du via e-post till service@omniprocess.se. Märk e-posten i ämnesraden med följande: Service ”ert företagsnamn” samt ”kontaktperson”.

När vi får veta vad som kommer till oss, så kan vi förvarna service så att planering och utförande av serviceärenden sker snabbt och effektivt.

Ert beställningsnummer 

Många företag kräver att att vi anger ett beställningsnummer när ska vi fakturera produkter och/eller tjänster. Om ert företag kräver detta så måste vi ha en skriftlig beställning ifrån er.

Rengöring/Anledning/Beskrivning av fel

Om produkten har varit i drift så måste den rengöras innan den returneras till oss.

Skriv ut och fyll i någon av nedan blankett och bifoga med godset. Utan denna kan vi inte ta emot produkten på vår serviceavdelning eller skicka produkten vidare till våra leverantörer. Det är viktigt att ni svarar på frågorna som rör rengöring men även att ni gör en kort felbeskrivning.

Blankett för Bronkhorst HIGH-TECH produkter som ska skickas till service
Blankett för övriga produkter som ska skickas till service eller returneras av någon anledning
Safety assurance for products delivered back to us (English version)

Frakt och emballage

Produkter som skickas i retur till oss ska skickas väl emballerade med postens Företagspaket eller med bilfrakt till adressen:

OmniProcess AB
Tritonvägen 15, Ingång via Lastkaj A
171 54 Solna

Frakt avseende produkter som sänds in till service betalas av kunden.

Vi reserverar oss rätten att debitera för de extra kostnader som uppstår om anvisningarna ovan inte följs.

Vi kan erbjuda er:

  • Applikationshjälp
  • Installation och igångkörning med utbildning
  • Servicekontrakt med;
    • förebyggande underhåll
    • kalibrering, validering och/eller verifiering
    • krav på svarstid vid akuta fel.
    • Servicekontrakt ger dig lägre kostnader genom att vi kan planera och samordna våra arbeten. Ni undviker onödiga driftsstopp och får riktiga mätvärden.
  • Avhjälpande service
    • på plats hos er
    • på vår verkstad
    • hos våra leverantörer
  • Utbytes- eller låneinstrument
  • Kalibrering, verifiering och validering
  • Telefonsupport
  • Servicekurser

Vi på service:

Namn Telefon Ansvarsområde:
Jan Röttger +46 8 564 808 81 Servicechef process
Petter Holmström +46 8 564 808 53 Servicechef labb
Maria Patra +46 8 564 808 85 SEAL Analytical
Gustav Od +46 8 564 808 52 SEAL Analytical
Emanuel Hörnstedt +46 8 564 808 48 SIEMENS nivåmätning, Bran+Luebbe, Vaisala, Yokogawa vätskeanalys, Yokogawa tryck, VEGA nivå, VEGA tryck
Emil Ekström Stjernqvist +46 8 564 808 86 Yokogawa gasanalys, Servomex, Thermo,  Bran+Luebbe, Yokogawa tryck, Vaisala, SIEMENS nivåmätning, VEGA nivå, VEGA tryck, ABB gasanalys, SIEMENS gasanalys
Lars Kammedal +46 8 564 808 56 Servomex, Yokogawa gasanalys, Thermo, Yokogawa tryck,  Vaisala, SIEMENS nivåmätning, VEGA nivå, VEGA tryck, ABB gasanalys, SIEMENS gasanalys
Thomas Bergström +46 8 564 808 61 Bronkhorst High-Tech, M W, Platon, MacNaught, ASA, Aichi
Carin Axelsson +46 8 564 808 65 Servicesamordnare